AfghanistanKabulSecurity

ممنوعیت تلفن‌های هوشمند «روند کار اداره‌ها را مختل کرده است» — Afintl، 8am FA

اجرای ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند توسط طالبان، فعالیت نهادهای دولتی را با اختلال گسترده روبه‌رو کرده است. کارمندان دولتی می‌گویند که با حذف ابزارهایی مانند واتس‌اپ و ایمیل، بخش بزرگی از مکاتبات و هماهنگی‌های اداری عملاً متوقف شده است. کاربران شبکه‌های مختلف مخابراتی در افغانستان صبح روز جمعه، پنجم سرطان را با محدودیت در دسترسی به خدمات مخابراتی آغاز کردند. باشندگان در ولایت‌های مختلف می‌گویند که از ساعات اولیه صبح امکان برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک را نداشته‌اند. این محدودیت‌ها همزمان با دهم محرم و برگزاری مراسم عاشورا اعمال شده است. یکی از باشندگان کابل به افغانستان اینترنشنال گفت که خدمات شبکه‌های مخابراتی از صبح جمعه قطع شده و مشترکان قادر به برقراری تماس تلفنی نیستند. باشندگان هرات، بامیان، غزنی و چند ولایت دیگر نیز قطع یا اختلال گسترده در خدمات شبکه‌های مخابراتی را تایید کرده‌اند. تا زمان نشر این خبر، مقام‌های طالبان و شرکت‌های مخابراتی درباره علت این محدودیت‌ها توضیحی ارائه نکرده‌اند. در سال‌های گذشته طالبان در روز عاشورا شبکه‌های مخابراتی را در برخی شهرها قطع کرده بودند. با این حال، او تاکید کرد که در آینده…

Sources

  • Afintl2026-06-26 08:40:10
    ممنوعیت تلفن‌های هوشمند «روند کار اداره‌ها را مختل کرده است»
    Original link
  • 8am FA2026-06-26 15:03:40
    طالبان استفاده از تلفن‌های هوشمند را برای کارمندان وزارت صنعت و تجارت ممنوع کردند
    Original link

اړوندې مقالې

ځواب دلته پرېږدئ

ستاسو برېښناليک به نه خپريږي. غوښتى ځایونه په نښه شوي *

Back to top button