سازمان همکاری شانگهای و سازمان ملل دربارهٔ افغانستان گفتوگو کردند — Pajhwok
کابل (پژواک، ۷ سرطان ۱۴۰۵): سازمان همکاری شانگهای اعلام کردهاست که در چهارمین دور رایزنی میان دارالانشای این سازمان و دارالانشای سازمان ملل متحد، دو طرف دربارۀ تلاشها برای تأمین ثبات افغانستان، حفظ صلح و امنیت در آسیای مرکزی و گسترش همکاریهای دوجانبه گفتوگو کردهاند. در خبرنامۀ سازمان همکاری شانگهای آمدهاست که این نشست روز گذشته (شنبه) در مقر سازمان ملل متحد در نیویارک برگزار شد. براساس خبرنامه، هیئت سازمان همکاری شانگهای به ریاست احمد سعیدمرادزاده، معاون سرمنشی این سازمان و هیئت سازمان ملل متحد به ریاست محمدخالد خیاری، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور خاورمیانه، اروپا، امریکا و آسیا-اقیانوسیه در این رایزنی شرکت داشتند. منبع نگاشتهاست که در این نشست، دو طرف دربارۀ موضوعات مختلف مربوط به حوزۀ فعالیت دو سازمان تبادل نظر کردند. هیئت سازمان همکاری شانگهای اطلاعاتی دربارۀ آمادهگیها برای نشست آیندۀ سران این سازمان در بیشکک، نتایج نشستهای وزیران در دورۀ ریاست قرغیزستان، روند اصلاحات در این سازمان و همکاری با نهادهای تخصصی سازمان ملل ارایه کرد. در خبرنامه آمدهاست که در مقابل هیئت سازمان ملل نیز در مورد فعالیتهای این سازمان در چارچوب دستور کار «اقلیم، صلح و امنیت»، تلاشها برای ثبات افغانستان و کمک به کشورهای آسیای مرکزی در راستای حفظ صلح و ثبات پایدار در منطقه معلومات ارایه کرد. سازمان همکاری شانگهای افزودهاست که این رایزنیها در فضای سازنده برگزار شد و روابط…
Quick facts
Timeline
-
Pajhwok
سازمان همکاری شانگهای و سازمان ملل دربارهٔ افغانستان گفتوگو کردند
Sources
Afghan sources
سازمان همکاری شانگهای و سازمان ملل دربارهٔ افغانستان گفتوگو کردند