اخبار

رادیو آزادی

آخرین خبرها و مطالب رادیو آزادی

Loading RSS Feed

نشرات زنده رادیو آزادی را اینجا بشنوید

در باره رادیو آزادی

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی (به انگلیسی: Radio Free Europe/Radio Liberty، مخفف: RFE/RL) یک سازمان خبررسانی مستقل است که توسط کنگره ایالات متحده از طریق هیئت مدیران شورای اطلاع‌رسانی بین‌المللی آمریکا یا «بی.بی.جی» حمایت می شود و برای کشورهای واقع در اروپای شرقی، آسیای میانه، و خاورمیانه خبر، اطلاعات و تحلیل ارائه می‌دهد. آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده بر رادیو آزادی نظارت می‌کند.

این رسانه به عنوان منبعی خبری برای جریان پروپاگاندا در ۱۹۴۹ توسط کمیته ملی، برای اروپا تأسیس شد و تا ۱۹۷۲ از سازمان اطلاعات مرکزی (CIA) تأمین بودجه می‌شد. در جریان اولین سال‌های حیات رادیو اروپای آزاد، سیا و وزارت امور خارجه آمریکا رهنمودهای سیاستی وسیعی صادر کردند و سیستمی توسعه یافت که در آن سیاست سخن پراکنی از طریق مذاکرات بین سیا، وزارت امور خارجه و کارکنان این رادیو تعیین می‌شد.

رادیو اروپای آزاد هنوز در اروپا و خاورمیانه حضور فعال دارد و برنامه‌های خود را به مدت هزار ساعت در هفته، روی امواج کوتاه، AM، FM رادیویی و یک وب‌گاه و به ۲۸ زبان زنده دنیا از جمله آلبانیایی، ارمنی، عربی، آذربایجانی، بوسنیایی، چچنی، دری، قزاقی، مراکشی، پشتو، فارسی، روسی، تاجیکی، ترکمنی، اوکراینی و رومانیایی ارائه می‌کند.

دا هم وګورئ
Close
Back to top button